lørdag den 17. august 2013

Going out all the time

Vi går meget ud her. Hvad end det er til frokost, aftensmad eller bare for at mødes. I torsdags brugte jeg formiddagen med den svenske pige Emma, og om aftenen mødtes jeg med et par piger fra Tyskland. Der satte vi os først ind på en restaurant for at få en bid mad, hvorefter vi blev nødt til at få os en Frozen Yoghurt, eftersom jeg endnu ikke havde prøvet det. Det er simpelthen et must her.
I går aftes mødtes jeg igen med de tyske piger Julia og Miriam, hvor vi bare slentrede rundt i downtown Bethesda og nød den dejlige atmosfære. Der er virkelig flot om aftenen med lyskæder om træerne, musik og folk overalt. Folk er meget åbne her og nogle er sågar direkte offensive. Vi blev stoppet af to drenge, fordi den ene ville vide, hvad jeg hed, og det var starten på en noget så komisk og akavet oplevelse. Vi snakkede lidt frem og tilbage, og da snakken faldt på alder, og drengen sagde, han var nitten, forlangte Julia at se ID. Komisk. Det viste sig, at drengen var atten, og uden at tænke mig om, udbrød jeg: "åh gud, så er du lige så gammel som min lillebror", hvorefter vi brød sammen af grin. Dette burde for ham være pinligt nok i sig selv, men næh nej. Senere på aften, efter vi havde købt crepes med sukker, var vi på vej hen til en lille plads i Bethesda med bænke og springvand. Ved fodgængerovergangen kom han igen hen til os, for bare lige at sige, at han synes jeg var smuk, hvorefter han hurtigt var væk igen. Jeg rystede lidt på hovedet, mens pigerne gik og jokede med episoden. Som om dette ikke burde være nok, kom han for tredje gang hen til os, for at spørge om mit nummer, og da jeg afviste ham noget så direkte, blev han bare ved. Han ville have mig til at genoverveje det. Pigerne brød atter sammen af grin, og jeg synes bare, han var irriterende, og at situationen var pænt akavet. Tror han fattede det til sidst, men ja.. Amerikanske fyre er altså mærkelige.
I dag har jeg haft fri og har faktisk overhovedet ikke brugt tid med familien. Tillod mig selv at sove længe, hvorefter jeg skypede med dem derhjemme. Jeg brugte min formiddag og starten af eftermiddagen på at udforske downtown Bethesda på egen hånd, kigge på flotte amerikanske huse i nabolaget, prøve at finde mit fitnesscenter uden held, tage i banken og shoppe en smule. Derefter tog jeg hjem, spiste en sund frokost og ellers tog en lille en på øjet. Man bliver virkelig træet af alle de nye indtryk og nye ting, man skal vænne sig til. Klokken fem blev jeg hentede af en tysk pige ved navn Stephanie. En pige jeg mødte over facebook, inden jeg kom til staterne. Hun bor i Rockville, som ikke er så langt fra Bethesda. Vi tog ud og spiste god mad på en italiensk restaurant, spiste cupcakes fra det kendte "Georgetown Cupcakes" og nød den skønneste live musik ved springvandet. Det var en dreng og en pige, som henholdsvis spillede på guitar og sang, og det lød simpelthen fantastisk. Vi sad der fra start til slut. (Det skal lige siges, at drengen fra i går ligeledes dukkede op her til aften, og at jeg fik sagt pænt til ham, at han skulle finde sine venner i stedet for at komme rendende hele tiden... Stakkels dreng altså) Jeg havde en rigtig dejlig aften med Stephanie, og vi snakkede som om, vi havde kendt hinanden i evigheder. Det var virkelig hyggeligt og sjovt, og vi har allerede planer om at mødes igen næste uge.

Translate: We are going out all the time. Whether it's for lunch, dinner or just to meet each other. Last Thursday, I spent the morning with the girl from Sweden - Emma, ​​and in the evening I met some girls from Germany in downtown Bethesda. We went to a restaurant and then we had a Frozen Yogurt afterward, since I hadn't tried it yet. It's a thing you have to try, when your'e in the US. Yesterday evening, I met again with the German girls Julia and Miriam. We just spent time in Bethesda and enjoyed the lovely atmosphere. Bethesda is so beautiful in the evenings with lights everywhere, music and lots of people. People are very open-minded here and some are really offensive. Two boys came over and one of them was asking about my name. That was the beginning of a really awkward experience. The boy said that he was nineteen and then Julia demanded to see his ID. It turned out that the boy was eighteen, and without thinking at all, I exclaimed: "Oh God, you're just the same age af my little brother", and then Julia and Miriam could't stop laughing. It must have been embarrassing to him, but it doesn't seem that way. Later in the evening, after we had a crepe with sugar, we went to a place with benches and fountains. At the crosswalk he showed up again just to letting me know, that he thought I was beautiful, and then he quickly walked away. I shook my head, while the girls were laughing and joking about the episode. Later he came back for the third time and asked for my number, and when I said no, he wanted me to reconsider. The girls could't stop laughing this time either, and I just thought he was annoying and the situation was totally awkward. American guys are so weird! Today I've been off all day and haven't spent time with my hostfamily at all. I allowed myself a good night sleep and when I woke up I skyped with my lovely family. I spent my morning and early afternoon exploring downtown Bethesda on my own, looking at the beautiful American houses in the neighborhood, trying to find my gym without success, going to the bank and shopping a bit. Then I went home, got a healthy lunch and otherwise took a nap. All the new impressions and new things make me kind of tired all the time, so a nap was good! At five o'clock I was picked up by a German girl named Stephanie. A girl I've met on Facebook before I came to the States. She lives in Rockville, which is not that far from Bethesda. We went to an Italian restaurant, ate cupcakes from the famous "Georgetown Cupcakes" and enjoyed the beautiful live music by the fountain. It was a boy and a girl who played the guitar and sang, and it sounded fantastic. We were listening to them for hours. (The boy from yesterday also showed up tonight, and when he came over for a talk, I had to tell him nicely that he should find his friends instead ... Poor boy) I had a really lovely evening with Stephanie, and it was  like we had known each other for ages. We talked a lot, yeah! It was really nice, we had lots of fun, and I think we will meet again next week.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar