torsdag den 29. august 2013

Skolestart og alt for meget mad

Skolen er startet, hvilket er skønt! I fredags var jeg med henne på børnenes skole til et møde mellem forældre, lærere og elever. Skolesystemet er noget anderledes her. Her i USA får eleverne nye klasser og nye lærere hvert år, så fredag var en stor dag for mine hostbørn. Hele skolen var fyldt med mennesker, og der var mylder og snak på gangene. Vi skulle ind og skrive børnene op i hver deres klasse, samt mødes med deres nye klasselærer og klassekammerater. I mandags var det så første skoledag, hvor min amerikanske familie og jeg fulgtes hen til skolen. Her blev alle klasserne linet op i skolegården for dernæst at gå samlet til klasselokalerne. Der var forældre over det hele, også til de børn som ikke var nye elever, men bare skulle fortsætte deres skolegang. Alt gik godt, og børnene havde en god første dag. Hver morgen følger jeg børnene i skole sammen med min hostmom og ligeledes henter dem om eftermiddagen. Hvis ikke børnene skal med skolebusserne hjem, står forældrene ude foran skolen for at hente dem. Ingen går alene, og de mindste børn skal sågar krydses af, så man ved, at de kommer med den rigtige voksne hjem. Alt handler om sikkerhed her.
Det er rart at skolen er i gang, så jeg ikke har børnene omkring hele tiden, men i stedet har noget tid for mig selv i løbet af dagen. De sidste par dage har jeg i min fritid mødtes med andre au pairs. Tirsdag var jeg i IHOP (International house of Pancakes) til morgenmad med tre tyske piger. Det var virkelig hyggeligt, og maden var vildt lækkert. Jeg fik pandekager med jordbær og banan, og prøvede virkelig at kaste tanken om 780 kalorier ud af hovedet og nyde det i stedet. At de ligefrem skriver kalorieindholdet på menukortet hjælper ikke på samvittigheden. Suk.
I dag mødtes jeg med en tysk pige Anna til frokost, og her til aften har jeg været på italiensk restaurant med en anden tysk au pair Stephanie. Efter god mad til lækker musik, stod den på frozen yoghurt. Ja..... Jeg ved godt, at det lyder til, at vi ikke laver andet end at spise her. Mor har allerede spurgt ind til det. Som jeg tidligere har pointeret, går vi meget ud - både for morgenmad, frokost, aftensmad og kaffe. Det er yderst hyggeligt og meget anderledes, end hvad jeg er vant til hjemme fra lille Danmark. Maden er også meget anderledes og langt fra lige så sund som derhjemme. Dette giver mig derfor god grund til at gå i fitness, og jeg prøver så vidt muligt at komme afsted fire gange i ugen. Det er vigtigt for mig at komme ud og lave noget, når jeg har fri. Især fordi ens hjem og arbejdsplads er den samme. De sidste par dage har været lange og krævende, trods skolens start. Jeg har passet børnene selv om aftenen pga. skolemøde, og fordi forældrene har været ude at spise. Ligeledes har faderen haft flere forretningsrejser på det sidste, hvilket giver mere arbejde. Det kan derfor være helt befriende at komme ud af huset efter dage med energiske børn, små skrænderier, leg, fart på og sjov. Er i hvert fald brugt nu efter at have slåsset med svær og stået model til kreativ håropsætning det meste af dagen.


Translate: The school has started, which is great ! Last Friday I went to the children's school for a meeting between parents, teachers and students . The school system is different here from what I'm used to. Here in the states, students get new classes and new teachers every year, so Friday was a big day for my host children. The whole school was crowded with people. We had to sign up every child in their classes, and we had to meet their new teacher and classmates. On Monday, it was the first day of school, and we walked to the school together. All the classes were lined up in the schoolyard. Parents were everywhere, even the parents to the children who just had to continue their education. Everything went well and the kids had a good first day. Each morning I follow the kids to school with my hostmom and also pick them up in the afternoon. If the children don't ride the school bus home, the parents will wait outside the school to pick them up. No one goes alone. It's all about safety here. It is nice that the school is going, so I do not have the kids around all the time, but have some time for myself during the day too. The last few days I have spent time with other au pairs during my time off. Tuesday I went to IHOP (International House of Pancakes ) for breakfast with three German girls. It was really cozy and the food was delicious. I got pancakes with strawberries and banana, and I really tried to throw the idea of ​​780 calories out of my head and enjoy it instead. Today I met a German girl named Anna for lunch, and tonight I have been at an Italian restaurant with another German au pair Stephanie. After good food and great music, we got a frozen yogurt. Yes ..... I know that it sounds like we 're eating all the time. Mother has already asked about it. As I have previously pointed out, we are going out a lot - for breakfast, lunch, dinner and coffee. It's very different than what I'm used to in Denmark. The food is also very different and not nearly as healthy as at home. This gives me good reason to go to the gym, and I try as much as possible to do the gym four times a week. It is important for me to get out and do something in my time off. Especially because my home is my workplace too. The last few days have been long and demanding. I have cared for children at night because of a school meeting, and because the parents have been out for dinner. The father had several business trips the last two weeks, so I had to work more. That's why it's great to meet up with other girls in my time off, and do some stuff away from the house. As you can see on the pictures I went to the gym, had eaten a lot and played hairdresser with my little host girl. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar