søndag den 8. september 2013

Første måned er fløjet afsted

Jeg er faldet ned. Kommet mig over mit vredesudbrud fra sidst. Jeg har det godt, og hader ikke børn - bare rolig. I hvert fald ikke nær så meget, som jeg gav udtryk for. Børnene var forfærdelige lige i nuet ja, og den aften kom jeg da også igennem hele følelsesregisteret. Smil - vrede - tåre. Jeg var træt og manglede overskud. Intet mindre. Overskud til at håndtere de kulturelle forskelle og den særdeles anderledes børneopdragelse her, samt de prøvelser man af og til skal stå ansigt til, når man har med børn at gøre. Dog ser tingene lysere ud nu, og jeg har i dag kunne smile stort ved tanken om, at jeg allerede har været i staterne en måned. Tiden flyver, når man har det godt - og ja, jeg har det godt trods min knapt så positive indstilling forleden. Jeg elsker at være her, og jeg får virkelig en på opleveren! Så skidt pyt med de nedture, der af og til vil komme. Det her er klart det vildeste og bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv.
Denne uge har været en smule anderledes end normalt. Mandag var det Labor day, så børnene havde fri fra skole. Dog skulle jeg først arbejde sidst på eftermiddagen, hvilket var tiltrængt efter en travl weekend. Tirsdag mødtes jeg med to tyske piger Julia og Svenja for atter at lægge vej forbi IHOP (International house of Pancakes) til morgenmad. Det var rigtig hyggeligt og dejligt at komme lidt ud. Om aftenen skulle mine host forældre til "Back to school night" - et møde på børnenes skole, hvilket betød, at jeg skulle få børnene i seng. Det var som sagt denne aften, jeg havde en mindre krise, og mit humør var som en tikkende bombe. Jeg kom heldigvis helskindet igennem aftenen uden at gøre noget dumt. Børnene lever stadig, og jeg har i stedet afreageret til mor over Skype. Onsdag skulle jeg lige op på hesten igen, så jeg forlod huset. Skulle have noget frisk luft og få klaret mine tanker. Det blev gjort i fitnesscenteret, hvor jeg fik nedlagt otte kilomenter, inden jeg følte mig parat til at vende hjem igen. Med ny energi. I dag har børnene atter haft fri, eftersom lærerne på deres skole havde et fælles møde. Pigen havde en playdate med sin veninde, og min hostmom og jeg var enige om, at det nok var bedst at holde drengene beskæftiget for at undgå konflikter mest muligt. Derfor tog vi til Homestead Farm for at fodre dyr samt plukke æbler og blomster. Det var vildt hyggeligt. Turen derhen var simpelthen så smuk, og på vejen kørte vi forbi en lille bager for at købe ind til picnic. Farmen var placeret på et kæmpe landareal og bestod af en frugtplantage, bede med græskar og grøntsager, en sø, en gårdbutik, indhegninger med dyr samt legested. Der var så stille og fredeligt, og børnene kunne bare rende rundt og have det sjovt. Det var dejligt at komme ud og få lidt luftforandring.
Her til aften var jeg sammen med en pige fra Mexico - Dairene - en jeg mødte på træningsskolen. Vi brugte aftenen på snak, og det var hyggeligt at se hende igen. I morgen står den på Caja, da jeg har huset for mig selv. Vi har planer om filmaften og dansk mad. Det bliver ubeskriveligt godt med weekend bestående af sjov og søde mennesker.


Translate: I'm okay. I'm not angry and upset anymore. I feel good, and I don't hate children. Of course not. Don't worry. The kids were challenging in the moment, and it was just a tough night. I was tirend and was low on energy. Nothing less. When you're tired it can be difficult to handle the cultural differences and the very different way of raising children here. However, things look brighter now, and today I'm so happy because I've already been here in the US for a month. Time flies when you are doing well - and yes, I'm feeling good even though I was in a negative mood the other day. I love being here, and I experience so much. Moving to America is the best thing I've done so far - ever! This week has been a bit different than usual. Monday was Labor Day, so the kids were off from school. I was off in the morning and had to work late in the afternoon. Relaxing time was much needed after a busy weekend. Tuesday I met with two German girls Julia and Svenja for IHOP (International House of Pancakes ) for breakfast. It was really nice. In the evening my host parents went to "Back to school night" - a meeting at the children's school. I had to get the kids to bed, and as I said, the kids were really challenging. It wasn't fun at all, and I was so upset, when I went to bed. I'm glad that my mom had time for Skyping with me the next day, so I could let everything out. After skyping with her, I went to the gym to clarify my thoughts. It was great, and I could go back home with renewed energy. Today, the kids haven't school. The girl had a playdate with her friend, and my hostmom and I agreed that it was probably best to keep the boys engaged to avoid any conflicts. Then we went to Homestead Farm to feed the animals, pick apples and flowers. It was a great time. The ride to the farm was just so beautiful, and on the way we passed a small bakery to buy something for lunch. The farm was located on a huge land area. It was so quiet and peaceful, and the kids could just run around and have fun. This evening I spent time with a girl from Mexico - Dairene - a girl from the training school. We spent the evening talking, and it was nice to see her again. Tomorrow I will meet Caja. We are planning a movie night and making some danish food. I'm looking forward for the weekend. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar