tirsdag den 24. september 2013

Når Danmark kommer til USA!

Grundet en travl weekend og en smule glemsomhed har jeg slet ikke fortalt, at jeg i sidste uge modtog en dejlig gave fra det kolde Danmark. Hvor kommer man pludselig til at sætte pris på de små ting i hverdagen, når man er så langt væk hjemmefra! Jeg blev så ubeskrivelig glad, da en pakke med danske flag dekoreret på ydersiden dumpede ind af brevsprækken. Især når alt mit andet post har været diverse regninger. Så falder typisk dansk slik, danske flag, billeder af de mest savnede personer i mit liv samt sorte indershorts (nærmere betegnet cykelshorts) altså i vildt god jord. Sikke en sød familie jeg har - sender dem mine varmeste tanker! Hvor er det bare dejligt med lidt danskhed i min ellers amerikanske hverdag - og kombineret med dagens rugbrødsbagning, så bliver det jo nærmest ikke bedre. Ja, hvad mere kan man ønske sig, når man har bosat sig i et land, hvor maden er så anderledes, og hvor man er så langt væk, at man rent faktisk savner ting, man aldrig i den vildeste fantasi kunne forestille sig at savne. Slikket er allerede forsvundet, men kan nu fryde mig over nybagt rugbrød for en stund. Jeg er fan af hjemmebag. Aldrig i mit liv har rugbrød smagt så godt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar