onsdag den 27. november 2013

Når det hele er koldt og gråt

De sidste par dage har været indbegrebet af inaktivitet. Det hele er gråt og koldt - det regner og sner. Jeg har derfor ikke kunne tage mig sammen til fitness overhovedet. Tja. Ikke bare fitness men generelt noget som helst. Manglende overskud til noget som helst Jeg har puttet under dynen i stedet. Hygget mig - arbejdet meget - sovet. Jeg har været en smule kreativ, tegnet en tegning og fundet ud af, hvor savnet, det er. Jeg gør for lidt i det. Det må jeg ærligt indrømme. Spild af gode evner, som jeg klart må lave om på. Hvis jeg ikke har tid nu, hvornår har jeg så? Det er tidsfordriv, men yderst afslappende. I dag mødtes jeg med Anna på Starbucks, så vi kunne komme ud med alle vores frustrationer. Frustrationer omhandlende jobbet og livet her i staterne. Godt man ikke er alene. Vi købte en bog som fremadrettet skal bruges til at afreageren. Det har vi vist brug for.
Når jeg har arbejdet, har den stået på jul. Fletning af danske julehjerter, julestjerner og snowflakes. Jeg har skændtes med mine hostbørn, leget konge og dronning, spillet basket og spil. Her til aften efter job mødtes jeg med Svenja, Julia og tre andre tyskere. Vi tog til DC for at kigge. Det var flot med lysene som kontrast til nattehimlen. Det var dog en kold fornøjelse, og der gik ikke længe før, vi tog metroen tilbage. Grundet Thanksgiving i morgen havde alt lukket tidligt, så ikke engang en kop varm kaffe var at finde. Uheldigt. Dog var det hyggeligt. Jeg havde en sjov samtale med en af de nye tyskere. Hun sagde direkte til mig, at tysk var et lorte sprog, og at hun godt kunne forstå, hvis vi ikke gad at have det i skolen. Hun sagde, det var svært og lød åndssvagt. Det kunne jeg kun nikke ja til. Hun sagde: "Butterfly is such a beautiful word. In german it's schmetterling and it just sounds like shit." Ja, det ville jeg ikke prøve at modargumentere. Et smil på læben fik jeg da!


1 kommentar:

  1. Ej Louise har du tegnet den elefant - den ønsker jeg mig i julegave😄 Knus mor

    SvarSlet