torsdag den 28. november 2013

Thanksgiving

Jeg er mæt. Propmæt og træt efter en dejlig dag. Jeg har haft fri i dag, så i morges fik jeg endelig taget mig sammen til lidt fitness. Aldrig har jeg set så mange i fitness før på en gang. Det indikerede klart, at Thanksgiving stod for døren, og at der senere samme dag skulle indtages store mængder mad. Komisk. Efter fitness mødtes jeg med Anna. Hendes hostfamilie var ude af huset for Thanksgiving, så vi hyggede med frokost hos hende, inden hun ville smutte til Boston med nogle andre piger. Eftermiddagen var afslappende, der skete ikke det store, var bare hjemme. Omkring fire kom min hostmoms forældre forbi for at fejre Thanksgiving med os. Det har været en rigtig hyggelig aften, og er glad for at have oplevet en amerikansk holiday, selvom denne for vores vedkommende var en stille en af slagsen. Vi var kun otte, så det var ikke noget stort og fancy. Selvfølgelig var der mad i lange baner, men ellers ikke de store festligheder - men sådan kan jeg nu også godt lide det. Det mindende meget om julemiddagen derhjemme, så jeg nød bare aftenen og atmosfæren, som for en gang skyld ikke var fyldt med børneskrig og skænderier. Vi startede aftenen med champagne og snak, hvorfor vi gik til bords, da kalkunen (Fried Turkey) var færdig. Inden det store "ædegilde" blev skudt i gang, blev der bedt bordbøn. Jep, jeg havde lige et akavet moment med mig selv. Næstefter skulle vi alle på skift sige, hvad vi var taknemmelige for, og jeg takkede selvfølgelig for min hostfamilie samt alle de dejlige oplevelser, jeg får mig her i staterne. Jeg fik en krammer af min hostmom, hvorefter hun fortalte mig, at hun var så glad for, at jeg fejrede aftenen med dem.
For at vende tilbage til aftenens højdepunkt - maden - må jeg konkludere, at maden generelt var lækker, selvom jeg må indrømme, at jeg nok aldrig bliver fan af stuffing og sweet mashed potatoes. Vin bliver nok heller ikke min favorit foreløbig.  Under desserten, som stod på pumpkin pie og berry pie med is og cream, fik jeg atter fortalt gode gamle historier af bedstefaderen. Han er simpelthen så hyggelig, og jeg elsker, når de er på besøg. Stemning er bare anderledes på en virkelig god måde. Da bedsteforældrene var taget hjem, holdte vi movie night, hvor vi så Despicable me 2, mens vi slog maver. Alt i alt en god dag - thumbs up!

P.S: Hvis jeg skal være helt oprigtig og sige, hvad jeg er taknemmelig for, så er det min savnede familie hjemme i Danmark og mine dejlige venner. Glæder mig til at se dem om 268 dage!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar