søndag den 20. oktober 2013

Opgraderet garderobe og skræmte piger

Fredag havde børnene fri fra skole, hvilket betød en lang arbejdsdag for mig. Den mindste var ude af huset om formiddagen på grund af en fødselsdagsfest, og min host pige havde en playdate med en veninde hos os. Da weekenderne er lig computertid, hvilket for det meste holder den ældste beskæftiget, bad jeg inderligt til, at børnene ville passe sig selv og formiddagen skride frem uden de store anstrengelser fra min side af. Dog resulterede denne playdate i et larmende hus, hvor tre unger formåede at geile hinanden op. Inden jeg fik nået at se mig om, blev jeg hevet med ind i leg og show. De ville lave et talkshow kaldet "Let's talk with Izzy" og med klare instrukser, fik jeg lov til at være lysmand. Efter at have viftet rundt med to lommelygter i et halvmørk rum en times tid, var jeg glad for, at veninden blev hentet. Showet blev vist for forældrene, og jeg kunne endelig slippe for råbende unger og lommelygtedisko. Resten af dagens program stod på chokoladekagebagning samt græskar i lange baner. Alle børnene, min host mom og jeg tog om eftermiddagen til "pumpkin picking". Her skulle vi finde græskar til Halloween, og samtidig var der et gratis Haunted house for den ældste. Jeg skulle selvfølgelig med ham, hvilket var morsomt. Han var mega bange og klemte min hånd gennem hele huset. Skreg en smule. Da vi kom ud, var han opsat på at prøve igen, men vi nåede kun få meter inden for døren, før han løb skrigende ud - samme vej som vi kom fra. Indgang blev til udgang. Han turde simpelthen ikke en gang til, og vi fandt de andre - han død af skræk, jeg flad af grin. Da vi kom hjem, pyntede vi en smule op til Halloween, inden vi begav os hen til legepladsen før spisetid. Vi skulle mødes med min Host dad på en restaurant downtown til aftensmad. Super hyggeligt som altid. 
Da jeg fik fri, var jeg den der var smuttet. Glad efter en dejlig arbejdsuge, som trods lange arbejdsdage var fløjet afsted. Næste stop var metroen - Shady Grove. Her skulle jeg mødes med Caja (hvem ellers?). Filmen "Carrie" havde premiere i biografen, og vi var begge mere end klar på gyserfilm. Da rulleteksterne dukkede op på skærmen efter filmens afslutning, kiggede vi begge på hinanden med fascinerede blikke. Sikke en film! Vilde effekter og gode skuespillere - anbefalelsesværdig! Derefter tog vi hjem til hygge og bål med Cajas host familie og naboer. Da klokken ramte de tre stykker, og vi ikke havde lyst til mere hvidvin samt Cola og rom, hoppede vi på hovedet i seng. Lørdag stod på tidligt op og shopping med stor stil i Tyson's corner. Fredag var jo lønningsdag, og vi havde begge lyst til at forkæle os selv. Penge blev der brændt af, og vi kunne godt vinke farvel til målet om at finde vinterjakke og støvler. Dog tog vi hjem med hænderne fulde af andre yderst lækre ting. På hjemvejen slog vi vejen forbi fitness. Dog kom vi ikke længere end til parkeringspladsen, før vi bestemte os for at køre hjem i stedet. Vi følte bare ikke for det og havde selvfølgelig hundrede sytten undskyldninger for ikke at tage derind. Vi tog hjem i stedet for at gøre os klar til aftenens begivenheder. Lørdag aften stod nemlig endnu mere i Halloweens tegn, og vi bestemte os for at tage i Haunted Forest (Markoff's Forest). Sikke en omgang. Vi blev lukket ind i skoven i hold og allerede efter to minutter galoperede mit hjerte afsted. Alle skreg. Også den store negermand på vores hold. Det var vildt. Pisse uhyggeligt. Klovne - zombier - børn - motorsavsmassakre - mænd med økser - skelletter - spøgelser - alt, simpelthen! Har aldrig set noget lignende. Der var gjort så meget ud af det. Vi spadserede rundt i skoven, kom igennem uhyggelige huse, grotter, blev ført op af trapper og stiladser. Der var dødningehoveder og græskar, samt dukker overalt. Dukkerne så virkelig livagtige ud, og i kombination med mørket og alle udklædningerne kunne man ikke skelne mellem mennesker og rekvisitter. Det var derfor mega sygt, når tingene begyndte at bevæge sig, og folk løb efter en. Tiden i skoven føltes på en måde uendelig, men samtidig var det ovre, inden man nåede at se sig om. Skreget blev der, og hverken Caja eller jeg kunne klage over aftenens kulde, da vi nåede udgangen. Vi havde begge fået varmen på den tur da! Vi tog hjem med endnu en fed oplevelse i bagagen. Halloween i rigtig amerikanerstil! I dag tillod vi os selv at sove længe, hvorefter vi brugte eftermiddagen på Homestead Farm. Der spiste vi selvplukkede æbler og kiggede på græskar. Nød det gode vejr og slappede bare af. Her til aften har jeg bare brugt tid med min host familie - ikke det vildt store. Stille og rolig søndag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar