søndag den 13. oktober 2013

When everything becomes too much and you just need a break.

Det var med blandede følelser, jeg sagde farvel til min host familie fredag morgen. Glæde over weekend og virkelig tiltrængt alenetid, men ligeledes vrede over hele situationen herhjemme. Sidste uge var hård, rigtig hård. Den mindste dreng volder mig mange problemer og for at sige det lige ud, bringer han seriøst mit pis i kog. Fredag morgen smed jeg alt, hvad jeg havde i hænderne. Grundet en krise, jeg havde med ham på væreslet, kom moderen ind. Med ordene: "I can't do this", forlod jeg dem - gik min vej. Var ved at springe. Seriøst altså. Sådan har det været hele ugen. Jeg er skredet fra flere situationer, fordi jeg seriøst får lyst til at smadre noget. Det er forfærdeligt. Jeg har så meget lyst til bare at slå igen, når han smadrer hans hånd i fjæset på mig, når han sparker mig. Lyst til at skrige af ham, når han står med et smørret grin på læben, når jeg bliver sur. Dette har resulteret i flere undskyldninger fra moderen og bemærkninger som "You will not miss us this weekend" og "You are not leaving us, aren't you?". Mit dårlige humør har også hevet kommentarer hjem fra de andre børn - kommentarer som: jeg elsker dig, jeg kommer til at savne dig hele weekenden og du er den allerbedste au pair. Ligeledes er der blevet delt kys og knus ud, men mit humør har bare været for dårlig til at kunne rumme og værtsætte det. Håber lidt, at sidste uges dårlige humør og mindre vredesudbrud fra min side af har givet stof til eftertanke. At det klart har signaleret, at børnenes opførsel er yderst uacceptabel. Fredag var jeg i hvert fald af mindre godt humør. At skype med dem derhjemme samt at have Anna over til varm kakao på en kold regnvejrsdag hjalp ikke engang. At komme ud med al min vrede - at tale om det - hjalp ikke spor. Det plejer det ellers. Jeg var så møg sur altså. Jeg var så træt af alt, så da jeg ikke kunne tage i fitness pga sygt meget regnvejr, valgte jeg at trøstespise hele dagen i stedet. Det skal lige siges, at jeg rent faktisk fik bevæget mig udenfor døren for at kæmpe mig afsted, men efter fem minutter vendte jeg om. Jeg var drivvåd, paraplyen gået i stykker, og jeg var endnu mere sur end før. Jeg tømte derfor fredag huset for mad. Bogstavligtalt. Følte mig klam bagefter. Direkte ulækker. Men hvad fanden. Jeg var sur. Sur og fed - god kombination. Caja kom heldigvis ved en syv-tiden. Hvilken redning! Hun havde bil, vi tog i fitness i to timer, og med ni kilometer på løbebåndet, lidt styrketræning og godt selskab steg humøret markant. Da vi kom hjem, lavede vi god mad (salat og kylling) og bagte bananpandekager til langt ud på natten.
Lørdag morgen stod vi tidligt op. Klokken ni befandt vi os i fitness til første hold ud af tre. Dette var Cardio Strenght, som bestod af en total body workout. Der var hermed fokus på muskulær styrke og udholdenhed. Efterfølgende tog vi til Body pump med kæmpe vægte, og mine arme var godt færdige bagefter. Vi rundede af med en times zumba, som er tusinde gange mere hårdt her, end det zumba jeg har prøvet i Danmark. Det er en time med fuld drøn på, og vi var bare færdige bagefter. Godt brugt efter tre timer da. Efter fitness satte vi kursen mod Rockville. Vi tog til Party City, hvilket var en kæmpe butik med Halloween ting. Oktober står jo i Halloweens tegn, og vi var fascineret over alle de mærkelige ting, man kunne købe til anledningen. Udover bare at kigge lod vi os rive med, og med et par Halloween fester forude, fik vi også købt vores udklædning. Det bliver så sjovt, når vi snart skal rende rundt og te os tosset i vores fine nye dragter. Næstefter kørte vi hen til et sted, hvor vi kunne få noget at spise. Vi endte i en stor specialbutik, hvor man kunne købe alt muligt lækkert. Vi holdte os fra slikket, som ellers var tiltalende, og købte tortillas til sen frokost i stedet. Vi sad og nød det i butikkens cafeteria, da vi blev udsat for noget af et syn. Vi så en kæmpe. En kæmpe dame. Ikke kæmpe som tyk, men som ualmindelig høj. Har aldrig set en så stor før, var ved at falde ned af stolen af grin. Man skulle nok have været der, men alligevel. At hun lignede hovedrollerne fra White Chicks bare i kæmpe version, gjorde det heller ikke bedre. Jeg var godt underholdt, Caja ligeså. Om aftenen stod den på fest, og vi blev samlet op af Julia, Denise og Vera. Vi kørte til College Park til house party. Efter tre forsøg fik vi fundet et sted at købe alkohol. Ja, det var lettere sagt en gjort - det at Caja er 21, kunne vi ikke bruge til noget, så længe vi ikke havde hendes pas med os. Kørekort, internationalt kørekort mm. var ikke identifikation nok, så vi endte med at finde nogle fra festen til at køre med os i en drive-in alkohol shop. Festen var sjov. For første gang i mit liv, gik jeg med til at spille beer pong. Jep, jeg ved det! Det er for dårligt, at jeg ikke har spillet det før. Sjovt var det, og jeg var virkelig i mit es. Jeg styrede seriøst til at få den bordtennisbold ned i de kopper. Vi vandt tre gange i streg og blev ved med at fortsætte i konkurrencen. Fordi vi hele tiden vandt, blev vi af alle menneskerne kendt som "Denmark", så når der blev råbt "Denmark" gennem hele huset, var det fordi, folk ville dyste mod Caja og jeg. Det var morsomt.
Dagen i dag har været afslappende. Hyggelig. Tiltrængt. Vi sov længe, fik morgenmad og sov lidt mere. Så kørte vi til Friendships Heights og spiste frokost på Cheesecake Factory, shoppede en smule og tog i biografen. På grund af dårlig timing kunne vi ikke se den film, vi gerne ville - men i biografen ville vi. Vi endte med at se tegnefilmen "Cloudy with a chance of meatballs", og den kan ikke anbefales. Det var hyggeligt, men filmen var virkelig mærkelig. Vi grinte flere gange, men mere fordi, den var så underlig. Da vi kom hjem, var min host familie stadig ikke kommet hjem fra NYC grundet trafik. Dette var faktisk rart, og da jeg fik en sms fra min host mom omkring aftensmad på en restaurant downtown, takkede jeg pænt nej tak. Jeg havde bare haft brug for at slappe af på værelset. Min aften har bestået af et dejligt varmt bad og yderst behageligt musik i form af Mads Langer. Jeg er klar til hoppe på hovedet i seng, så jeg kan være frisk til endnu en uge. Godnat herfra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar