fredag den 21. februar 2014

Tohundrede dage

Tohundrede dage er i dag rundet. Tohundrede dage brugt på at opleve, observere og sammenligne. Jeg har på disse tohundrede dage:

- Fundet ud af, at jeg langt fra er fan af amerikanske snowdays, og efterlyser dansk hårdhed angående vinterkulde og glatteveje.

- Fundet taxes og tips her i Amerika fjollet og lettere irriterende. Hvorfor ikke bare indkludere det i prisen fra start?

- Måtte opgive at lære de amerikanske enheder som lb, oz, miles, cup, inches mm.

- Blevet enig med mig selv om, at os reserverede danskere kunne lære noget af amerikansk væremåde.

- Formået at bruge over en time på at finde tre ting i supermarkedet. Stederne er enorme, og de har her tusinde forskellige varianter af en ting. Så er det sgu da klart, det er svært at vælge.

- Været skuffet over Hollywoods manipulation af virkeligheden. Efterlyser de flotte amerikanerfyre, man ser på film. Er efterhånden ikke sikker på, at de eksisterer.

- Aldrig spist så meget ude, som nu. Billigt mad, kæmpe portioner samt refill på næsten alle restauranter. Thumbs up!

- Fået markant udvidet min filmhorisont. Endnu mere thumbs up for billige biografbilletter, tidligere releases og større filmudvalg. Er ligeledes vild med "gå-ind-og-sæt-dig-hvor-det-passer-dig" princippet.

- Måtte erkende, at det, jeg savner mest næstefter alle de dejlige mennesker derhjemme, er mors madlavning.

- Overraskende nok lært at holde af kaffelignende drikke. Svært at undgå med Starbucks beliggende på hvert et gadehjørne. Man kan sågar se fra den ene til den anden.

- Været skuffet over kvaliteten af amerikanernes fastfood. Selvom man befinder sig i fastfood'ens land, så kan de ikke finde ud af at lave noget så simpelt som pizza. Savner salatpizza og durum!

- At ligesom pizza er deres slik og chokolade heller ikke noget at råbe hurra for. Og for guds skyld, hvor er bland-selv-slik afdelingen?

- Fundet amerikanske fyre lidt for offensive. Er ikke vant til at blive inviteret ud på åben gade, fyre der decideret forfølger en, kommentarer fra fremmede som "wow, you are pretty", "beautiful girls", "if you buy a house here, I'll move in with you" samt "You are too gorgeous to be down there" når man tjekker nederste hylde ud i shoppingcenteret.

- Haft lyst til at informere dansk offentlig transport, at Midttrafik, DSB og Arriva godt kan pakke sammen. Her koster en tur med metro eller bus mellem 5-13 kr pr vej, og kører sådan cirka hver tiende minut.

- Måtte indse, at mit pengeforbrug er en anelse i overkanten. Alt er billigere her, så shopping forekommer lidt for tit. Bruger dog undskyldningen, at jeg får det hele med hjem, og jeg så ikke behøver shoppe de næste par år, når jeg i Danmark snart skal leve som fattig studerende. Tja!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar