søndag den 9. februar 2014

Just another week passing by

Den sidste uges tid er gået med lidt af hvert. Jeg har haft blive-indendørs-putte-under-dynen-dag grundet trist og gråt vejr. Derfor selvforkælelse med Gossip Girl. På min seksmånedsdag arbejdede jeg ekstra. Dagen blev fejret med atter en snow-day. Jep det regnede udenfor, og det kunne jo gå hen og blive farligt. Her hyggede jeg med børnene. Bagte dem færdigblandingsmuffins med smagsvarianterne pumpkin og blåbær. Savner dansk hjemmebag fra bunden, der ikke smager syntetisk. Vi legede også skole (lærte dem at regne med negative tal. De følte sig seje) og ellers var vi også i det kreative hjørne. Torsdag stod den på en smule fitness, og fredag slentrede jeg mig en tur ad "the capital trail" - en cykel/gangsti fra Bethesda til DC. Weekenden blev brugt på ultimativ pigehygge. Lørdag tog jeg metroen og mødtes med to danske piger Emma og Sophie. Det var dejligt endelig at møde nogle danskere igen. Vi tog til Fairoaks Mall i Virginia for shopping, og vi slog vejen forbi Cheesecake Factory til lækkert mad for frokost. Om aftenen tog jeg hjem til Anna til en sleepover. Vi hyggede rigtigt med snak og scrapbooking. Var sent oppe og sov længe søndag. Da jeg kom hjem fra Anna skypede jeg med dem derhjemme, hvorefter jeg spiste aftensmad med min hostfamilie. Dernæst hyggede vi alle i stuen med winter olympics, hvor vi så snowboarding og iceskating, mens vi spiste Diannes "hjemmebagte" færdigblandingscupcakes. Senere på aftenen mødtes jeg med Alina på Starbuck. Det var rart lige at komme lidt ud og få vendt hele verdenssituationen. Under vores snak, kom en fyr hen til os. Han havde siddet til venstre for os i omkring en times tid for at studere. Inden han forlod Starbucks, ville han lige fortælle os, hvad han havde lavet. Han havde nemlig lavet lektier til sin "acting-class", hvilket gik ud på at iagttage et andet menneske og dernæst fremføre det for klassen dagen efter. Han havde valgt mig og synes derfor, jeg var i min gode ret til at få det at vide. Det var ret komisk, og jeg kunne ikke lade være med at grine, imens jeg læste tre hele siders yderst detaljeret noter omkring mig, mit kropssprog, toneleje og accent. Han forklarede, at det var ret interessant, at jeg ikke kunne sidde stille, mens jeg snakkede. At jeg altid skulle røre ved noget - mit hår, glasset på bordet, mit tøj osv. Han sagde også en masse andre ting, og jeg syntes bare, det var vildt mærkeligt og yderst morsomt på samme tid. Sikke en aften altså. Nu vil jeg hoppe under dynen. Sneen er begyndt at falde udenfor, og jeg krydser inderligt fingre for, at det ikke er en snow-day igen i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar