onsdag den 12. februar 2014

"Have a nice day and be aware of the snow tomorrow"

Med denne sætning af fyren bag skranken forlod jeg over middag fitnesscenteret og slenterede ad den daglige rute hjem. Vinden var kold, men solen skinnede, og jeg kunne ikke lade være med at trække en smule på smilebåndet. Siden weekenden har en lille fugl sunget om mulig sne torsdag (hele otte inches - lig omtrent de tyve centimeter), og rygtet om snestorm her spredt kaos her i det amerikanske. Min hostmom har handlet ind hele dagen, og hun fortalte at supermarkedet var overfyldt med mennesker. Sulte de næste par dage kommer vi i hvert fald ikke til med det vinterforråd, vi lige pt er i besiddelse af. Omkring fire i eftermiddags kom meldingen. Skolen er lukket i morgen, og sneen var på daværende tidspunkt ikke engang kommet endnu. Skolen er højst sandsynlig også lukket fredag, derfor udskydes Valentines Day mere eller mindre, så børnene må have deres Valentines skolefest tirsdag. Det er skørt, sådan som panikken spreder sig. Min hostmom og jeg er dog blevet enige om, at det er en smule latterligt. Hele ugen har de varslet om sne, og alle sætter hovedet op efter lukning af skolerne. Når man nu er forberedt, burde man da være parate med sneplov tidligt om morgenen til rydning af veje. Sådan ligger landet desværre ikke. Vi har derfor lukket os inde i huset. Min hostdad er på forretningsrejse til i morgen, men grundet sneen forventes hans hjemkomst ikke før tidligst fredag. Eftermiddagen har her i Bethesda været hyggelig. Efter frokost var jeg gæst på børnenes skole, hvor jeg sammen med min hostmom deltog i den mindstes musikklasse. Det var super sødt. Ellers er jeg i dag blevet fem børnetatoveringer rigere og fået mig en yderst fancy frisure. Vi har her til aften hygget foran pejsen med tegnefilm og snefnug dalende ned udenfor. Jeg - omringet af alle tre børn. Aftenen sluttede af med kys og kram fra min hostpige og endnu flere søde ord fra min hostmom. De sidste par dage har været fyldt med komplimenter som "We are so lucky to have you", "Nigel, she knows how to handle boys. She is AWESOME", "Today I talked to my girl friend Alicia about you, and how amazing you are" og "You'll be hard to replace. You are here, others there" efterfulgt af fagter, der signalerede en skala med mig som top. Selvom au pair jobbet til tider føles trivielt, og jeg af og til føler, at jeg bare er her, må jeg jo gøre et eller andet rigtigt. Dejligt er det i hvert fald med et skulderklap og ikke mindst en masse kærlighed fra min amerikanske familie. Jeg har det godt, og mon ikke jeg overlever de næste par dages indespærring. Det er jeg sikker på, jeg gør.

^ Fitnessholdet tog nærmest livet af mig i dag. Træningen virkede til at have OL som ispirationskilde. Også det overlevede jeg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar