torsdag den 27. februar 2014

Fødselsdagsfejring og Great Falls

Tirsdag var det min hostmom's Fødselsdag, og med en hostdad på forretningsrejse følte jeg, at jeg blev nødt til at vise mig fra min gode side. Fejres skulle hun da. Efter indkøb begav jeg mig ud i hjemmebag. Noget jeg ellers aldrig derhjemme har problemer med. Det resulterede ikke som forventet, og da første kage kom ud af ovnen, bestemte jeg mig for, at gøre endnu et forsøg. Med den første i skraldespanden og krydsede fingre for den næste, måtte jeg indse, at det nok ikke var min dag. Heller ikke denne lignede den sædvanlige kanelkage hjemmefra, så for en sikkerhedsskyld fandt jeg en pulverkageblanding for brownies i skabet. Så kunne det da ikke gå helt galt. Med blomster, hjemmelavede gaver fra børnene, danske flag og kager med lys, stod jeg klar med surprise, da min hostmom kom hjem fra skole med børnene. Selvom kagebagningen næsten endte som en katastrofe, at det tog en evighed at finde et alternativ til tændstikker for at tænde fødselsdagslysene (amerikanere og sikkerhed altså - godt de har gasovn, ellers ville det have blevet lys uden lys i) samt at jeg skulle kæmpe for ikke at brænde dem ned, eftersom det tog hende en time længere at komme hjem end forventet - ja, så fik hun sig da en overraskelse og blev ovenud lykkelig. Aftenen stod på arbejde, da min hun var i by med veninderne, og da hun kom hjem to timer senere end mit skema sagde, var jeg godt træt og mere end klar til at hoppe på hovedet i seng. Hårdt var det dagen efter med en travl morgen, børn på tværs og træthed, hvilket betød slap-af-onsdag for mit vedkommende.
I dag har den stået på Great Falls fra Virginia siden og frokost med en dansk pige Camilla. Det var rigtig hyggeligt endelig med dansk selskab, og bedre bliver det ikke omgivet af flot natur. Ellers har den bare stået på lektier og racerbilsdekorering. Ligeledes har tankerne strejfet en mulig tur til NYC i weekenden - ja, bare fordi man kan.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar