lørdag den 31. maj 2014

Endnu et farvel..

En ting, som er svært, når man er au pair, er de afskeds, man bliver nødt til at gøre.
Ikke alle au pairs kommer i sommermånederne, ikke alle gennemfører, og få har kun kontrakt på et halvt år.
I dag måtte jeg desværre sige farvel til en dejlig veninde, som jeg desværre ikke kommer til at se igen foreløbig. Det er den anden ting. Som au pair får man bekendskaber fra hele verden, hvilket kan gøre afskeden endnu sværere. For hvem ved, hvornår det næste gensyn vil finde sted. I dag måtte der tages afsked med Annika, som jeg virkelig kommer til at savne her! Hun har været en af mine bedste veninder her, en af de tætteste, en person der altid har kunne gøre mig i yderst godt humør. Ikke blot en au pair veninde (ja nogle venskaber finder kun sted, fordi man har det til fælles at være au pairs), men en virkelig god veninde, som jeg kan bruge uendelig meget tid med og nyde det, uden at lave noget specifikt. En jeg har kunne drøfte alt med, har kunne grine i timevis med, og en jeg har kunne dele gode oplevelser med. Heldigvis er hun fra Tyskland, og hun har lovet mig at aflægge Danmark et visit i den nærmeste fremtid. Det vil jeg glæde mig til. 

I dag tog jeg med hende til en "nail salon" for pedicure og manicure, gav hende en afskedsgave og rundvisning i mit hus, inden det var tid til at sige farvel. Nej, farvel er ikke ordet. Nærmere et på gensyn. Heldigvis! Kan slet ikke undvære hendes gode humør og vores dårlige interne humor.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar