onsdag den 16. april 2014

Bahamas

Da vi gjorde exit på kajen på Bahamas var det med et skævt smil på læben. Grå og mørke skyer lå som et tykt og uigennemtrængeligt tæppe på himlen, og regnen var så småt begyndt. I ly for regnen fik vi fat i en taxi til det berømte resort Atlantis. Taxituren var nærmest en kulturel oplevelse i sig selv, da kørslen var ringen, og bilen knapt nok kunne trække os over broen fra havnen til resortet. Da vi ankom, var der lang tid til vores planlagte delfin oplevelse, så efter vi havde gået en smule rundt på hotellet, bestemte vi os for at købe et daypass til hele ressortet. Det var virkelig hårdt for pengepungen, men vi blev enige om, at dette sikkert var første og sidste gang, vi ville slå vejen forbi her. Negativiteten steg dog til det højeste, da det begyndte at styrtregne, lige efter vi nærmest havde tømt vores kort pga dette daypass. Vi gik rundt i regnvejr og ærgrede os en smule. Dog hørte vejrguderne vores bøn, og det klarede op til det smukkeste vejr. Resortet gjorde sig meget bedre ud i høj solskin og blå himmel - vi var fascineret. Ressortet var enormt - kæmpe akvarier, enormt vandland, casioner, private strande, delfincenter og udendørs sportsfaciliteter var blot få ting der.
Samtidig er det virkelig et sted for mennesker med mange penge, hvilket resortets shoppingcenter klart indikerede med butikker som Gucci, Michael Kors, Cartier, Versace osv. 
Vi gik rundt og så hele resortet og synes samtidigt, det var yderst underholdende, at rende rundt der, hvor barndomsfilmen "Holiday in the Sun" i sin tid blev optaget. Efter frokost var vi ude og svømme med delfiner, hvilket var en sjov oplevelse. Dog ved jeg ikke, hvor meget jeg lige er tilhænger af det med at have dyr fanget på den måde, så det bliver nok første og sidste gang, jeg gør det. Dog er delfiner virkelig fascinerende og smukke dyr, og vi var også vældig underholdt af vores delfintrænere. To af dem var helt hooked på Mathilde, så imens hun chattede lidt med dem, morede jeg mig gevaldigt over den mørke dametræner. Hendes ansigt var smurt ind i det tykkeste lag solcreme, så hun var altså lige så bleg i ansigtet, som jeg. Jeg var seriøst flad af grin hver eneste gang, jeg så på hende.
Da dette var en overstået oplevelse, slog vi os løs i det enorme vandland. Aldrig nogensinde har jeg prøvet så vilde vandrutsjebaner. Det var vildt fedt, og jeg følte mig vildt sej efter at have taget rutsjebanen, der næsten havde en hældning på 180 grader, og som gik ned igennem hajakvariet. Selvom der selvfølgelig var glas omkring en, var det en underlig fornæmmelse med hajerne svømmende omkring. Også på resortet fik vi opmærksomhed fra arbejderne. Mange kække kommentarer blev givet, Lange blikke blev sendt, og fest blev vi da også inviteret til. Dette måtte desværre blive til et nej herfra. Dagen på Nassau Bahamas var virkelig en oplevelse, og Atlantis er klart et besøg hver. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar