søndag den 27. april 2014

A bit of spring shopping and saying hello to Mr. President

Weekendens planer er blevet vendt engang på hovedet, og alt det planlagte holdte ikke stik overhovedet. Den har dog stadig været yderst god alligevel og så endda i selskab med søde Annika.  Jeg har været i yderst godt humør og levet højt på fremmede amerikaners komplimenter. Er blevet komplimenteret på alt fra kjole til øjenvipper, og blev stoppet på gaden for at høre, hvor mine sko kunne købes. Nej, det er ikke ligefrem stilen i Danmark, hvilket vi dog godt kunne lære noget af. Vejret har været skønt her, og vi har derfor tilbragt mange dejlige timer i DC lige som så mange andre.

I går tog vi metroen til hovedstaden omkring middag. Her stod den på en smule shopping i form af en ny forårsjakke, som min mor så sødt sponsorerede. Vi var også i mall gange to (Pentagon City Mall og Montgomery Mall), og nye solbriller blev det også til. I dag stod den på tidligt op med afgang til det hvide hus. Vi havde fået billetter til deres "Spring Garden Tour", hvilket betød, vi kom indenfor hegnet og helt op til Obamas ydmyge hjem. Hej ville vi gerne have sagt, men vise sig, gjorde han desværre ikke. Haven var dog flot - uden tvivl. Det har været nogle vildt skønne dage bestående af meget sjov og latter. Annika og jeg kommer bare så godt ud af det på det personlige plan, og hvor er det skønt med en veninde, hvor der er andre samtaleemner, end ens arbejde. Dejligt befriende. Vi har bare pjattet rundt hele dagen i dag. Moret os over mange sjove og mærkelige hændelser. Blandt andet den, hvor vi var i Barnes and Noble for at kigge på rejsebøger. Vi snakkede om alt muligt, og snakken faldt på Annikas fremtidige besøg i Danmark samt danske fyre. Jeg fik klart udtrykt: "At least danish guys are a lot more handsome than the american guys", hvorefter Annika fortalte, at en fyr havde overgloet mig under hele samtalen, men nærmest var flygtet væk, da jeg kom med den udtalelse. Morsomt. Hvor kommer jeg dog til at savne hende, når hun smutter om fem ugers tid. 

Nu står den bare på aftensmad med hostfamilien lige om lidt og derefter en stille og rolig aften på værelset. Det trænger jeg til inden endnu en arbejdsuge for alvor starter igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar