torsdag den 5. december 2013

Fire måneder i staterne

Det er nu fire måneder siden, jeg forlod mine trygge danske rammer og begav mig afsted til Amerika. Fire måneder - 122 dage - 1/3 af min tid her i staterne. På en måde virker det som om, jeg har været her i tusinde år, men samtidig flyver tiden afsted. Tiden er en underlig størrelse. Intet mindre. Disse fire måneder i USA fejres i morgen med en forlænget weekend i New York. En weekend der kommer til at bestå af julehygge, Rockettes Christmas Show, sightseeing og det at få tankerne væk fra børnepasning og skrigende unger. Det er der vist behov for. Jeg har her til aften seriøst følt, at huset er gået fra forstanden, og at jeg bor på en galeanstalt. Jeg trænger til ren luft og få det hele lidt på afstand. Det bliver derfor godt, at komme tilbage til smukke NYC og forhåbentlig få en helt fantastisk weekend med Caja. Glæder mig til at opleve byen her i juletiden. Jeg har ladet mig høre, at det skulle være helt fantastisk, og da jeg kom hertil, sagde min host mom, at det skulle jeg bare opleve. Hun elsker jul, jeg ligeså. Julen er også kommet til Bethesda - til mit amerikanske hjem. Julepynten er oppe i hele huset, og juletræet blev leveret i dag. Det er smukt. Min fire måneders dag har ikke været så spændende. Har bare arbejdet, sovet og gjort et skønt 2nd-hand-køb trods det, at jeg ikke burde bruge penge. Men ja. Engang imellem er det godt med selvforkælelse på en torsdag. Jeg kunne i hvert fald ikke modstå fristelsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar