mandag den 2. december 2013

Oplevelsesrig weekend: Ballet, NBA og NFL

Endnu en weekend er passeret, og det har klart været en af de bedre af slagsen. Lørdag omkring middagstid tog jeg med min hostfamilie ind til Kennedy Center DC for at se ballet. Vi skulle se "The Nutcracker", hvilket var en eventyrlig og fortryllende oplevelse. Intet mindre. Så smukt, var tom for ord. Især akt et scene tre "The Land of snow" var fantastisk og helt klart min favorit. Selvom ballet ikke rigtig ligger til min familie hjemme i Danmark, var det sjovt at være en del af min amerikanske families traditioner og måde at leve på. Så sammen med min host pige i balkjole og host dreng i skjorte, redt hår og fine sko nød jeg forestillingen med hver af dem ved min side. Om aftenen tog jeg atter til DC for denne gang at mødes med to danske piger - Julie og Lise. Balletten blev byttet ud med NBA - basketball kamp på Verizon Center. Det var Washington Wizards som skulle spille mod Atlanta Hawks, og vi hev sejren hjem. Rigtig fed typisk amerikansk oplevelse med cheerleaders, kyssekameraer og underholdning. Da jeg kom hjem, lagde jeg mig i min seng og ventede på, at klokken skulle slå tolv. Ja, det er sandt - som et lille barn. Velvidende at jeg ville få en travl søndag og ikke have tid til julekalender, bestemte jeg mig altså for, at åbne gaver og se brødrene Mortensens jul, så snart det officielt var d. 1 december. Jeg var derfor mere end klart da klokken blev et over midnat - findes der en bedre måde at skyde julen igang på? Nej nok ikke.
Søndag morgen fik jeg besøg af Caja. Tiltrængt og længe ventet. Vi tog ned downtown for at spise morgenmad på "Le Pain Quotidien". Her nød vi alt lige fra crossaint, brød og belgiske vafler til blødkogte æg, juice og varm kakao. Efter vi havde set julemanden slentre forbi cafeteriets vinduer, og vi var mere eller mindre færdige med at sludre, drog vi videre. Vi tog i Montgomery Mall for bare at hygge. Typisk os endte vi i biografen, men til 40 kr, er det vel okay. Vi så den nye Disneyfilm "Frozen". Den var fantastisk god og ikke mindst sjov. Især Caja grinte under hele filmen - flere gange som den eneste. Det var yderst morsomt. Efter filmen smuttede vi ind for at købe en Redskinstrøje samt lidt aftensmad, før vi skulle videre. Næste stop var Fedex Field for at se NFL. Amerikansk fodbold - Washington Redskins mod New York Giants. Trods kø på motorvejen og manglende penge til parkering lykkedes det os at komme ind. Det var et kæmpe stadium og en pisse fed oplevelse. Det var så vildt, og vi var helt oppe at køre. Også selvom vi ikke fattede reglerne. Tror folk fik sig et godt grin af os. Især da folk begyndte at juble og Caja bare skreg med. Jeg kiggede mig rundt, og måtte så diskret puffe til hende for at sige, at det var Giants, som fik point. Caja sagde bare: "Folk kan alligevel ikke se min trøje, når jeg har jakke på" og jublede så videre. Dette beskrev meget godt to ikke sportslige pigers ihærdige forsøg på at mænge sig med de mange tusinde football fans. Det var en af de bedste dage længe, og nu kan vi også krydse en rigtig NFL kamp af vores bucket list - yay!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar