søndag den 22. december 2013

Mad, biograftur, fødselsdag og en ikke-fødselsdag.

Jeg havde en nem arbejdsdag i fredags. Hurra for det. Børnene var ude af huset det meste af tiden. Alle sammen endda. Om aftenen hyggede vi bare med fjernsyn. Min hostdad tilberedte hummer, og jeg stod med drengene linet op i køkkenet, da de levende bæster skulle koges. Efter min mening var de ulækre, men efter en tur i hummergryden og en yderst pæn farveændring, så de jo nærmest spiselige ud. Aldrig i mit liv har jeg smagt hummer før - godt var det. Der var smagsprøver til alle med lyst, og samtidig fik jeg lige lidt insider hummerviden fortalt. Uha, så klog jeg bliver på mange mærkelig ting.
Lørdag kom Caja forbi til hygge. Vi gik downtown Bethesda, fik en frozen yoghurt og en pandekage i Bethesdas crepes-vogn. Ja, det lyder næsten som sommer, hvilket man nærmest også skulle tro med tyve grader den 21. december. Det var med fyldte maver, vi satte os til bords til family dinner hos min hostfamilie, og vi måtte mere eller mindre kæmpe os igennem aftensmaden. Min hostfamilies bedsteforældre deltog ligeledes i middagen, og da det var bedstemoderens fødselsdag, stod den både på balloner, fødselsdagssang og kæmpe kage med lys. Det var yderst hyggeligt!
Da denne festlige begivenhed lakkede mod enden, smuttede Caja og jeg i biografen og så "Saving mr. Banks". Super god og helt klart anbefalelsesværdig. Fra morgenen af tillod vi os selv at putte længere, end vækkeuret ville have os til. Da vi endelig fik os væltet ud af sengen, tog vi til Friendsship Heights og kiggede lidt i butikker. Vi tog på Cheesecake Factory og holdte fødselsdag for Caja. Nej hun havde ikke fødselsdag, men vi synes det kunne være sjovt med Cheesecake, fødselsdagssang fra tjenerne og lys. Vi morerede os, og det blev så afslutningen på en dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar