søndag den 5. januar 2014

Fem måneder i staterne

Denne weekend har jeg haft følelsen af ikke at have lavet særlig meget, hvilket overhovedet ikke er sandt. Jeg har faktisk formået at lave en del, selvom jeg stadig fredag eftermiddag var uden planer for hele weekenden. Fredag havde børnene fri fra skole grundet sne, så da vi rundede aften, trængte jeg virkelig til at komme ud af huset. Da jeg fik fri, tog jeg derfor om til Alina sammen med fire andre piger. Her hyggede vi lidt, inden vi tog til DC på diskotek. Denne gang var vi dog så heldige at komme ind gratis, da vi kender en af de ansatte. Mindre heldigt var det dog med de to fede krydser, vi alle fik malet på begge hænder, som intet andet end skreg til himlen om, at vi var under 21 og derfor ikke gamle nok til at drikke alkohol. En tur på badeværelset gjorde dog underværker og med sæbe og vand gik krydserne efter lang tid af. Vi kunne hermed feste videre uden lange blikke fra alle andre. Byturen var okay, dog ikke så god som første gang. Manglede Caja, og første gang var for mit vedkommende nok også med en del mere alkohol i blodet. Nok endda en tand for meget - huskede nemlig første gang som meget sjovere, diskoteket som meget større og musikken meget bedre. Havde det godt nok også pænt dårlig efter den tur, og jeg var glad for, at jeg denne gang kunne slippe for taxatur hjem samt at vågne op med tømmermænd. Lørdag sov jeg dog længe alligevel og slappede bare af det meste af eftermiddagen. Til aften mødtes jeg med en tysk au pair Vera til aftensmad downtown Bethesda efterfulgt af kaffe på Starbucks. V havde en rigtig god aften, hvor vi brugte timer på bare at snakke. Vi klingede godt, men ærgerligt smutter hun i rematch i morgen. Håber lidt, hun kan blive i området.
I dag tog jeg til DC for at mødes med to danske piger - Julie fra Virginia og Camilla, som jeg var på træningsskolen med. Det var vildt dejligt at se Camilla igen og slet ikke til at forstå, at der var gået fem måneder siden, jeg så hende sidst. Det var en helt vildt hyggelig dag, hvor den stod på sightseeing og Starbucks endnu engang. Vi morede os især over Camillas minimale viden omkring amerikansk historie (bare rolig, hun er klog), og især kommentarene: "Jeg ved ikke engang, hvordan Martin Luther King så ud - nå, var han mørk - jamen jeg troede da, det var ham med kirken, og at 'I have a dream' havde noget med kristendommen at gøre", ja de toppede klart som dags citater. Vi fik os et godt grin, mens Camilla blev en smule klogere. I morgen vil jeg igen smutte til DC for at hænge lidt ud med Camilla, hvilket jeg ser frem til. Har det med hende, som om jeg har kendt hende i årevis. Det er lidt mærkeligt at tænke på, når vi kun har tilbragt i alt 5 dage sammen.
Da jeg kom hjem fra DC her til aften mødtes jeg med Stephanie til aftensmad, hvilket blev afslutningen på min weekend samt fem månedsdag i staterne. Man må sige, at weekenden alligevel blev fyldt med en del planer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar