lørdag den 25. januar 2014

For det her er Amerika...

... og denne uge har jeg måtte affinde mig med helligdag, to dages fri fra skole grundet læremøde og snow-day samt en two-hours-delay grundet vejrmæssige omstændigheder. Sne har vi faktisk for en gang skyld. Dog startede deres fridage, allerede inden sneen reelt var her. En varsel er åbenbart nok til at lukke skolerne, og den mængde sne vi har liggende på nuværende tidspunkt, er efter min mening langt fra begrundelse nok for skolefri. Men ja, det her er jo Amerika. Vi har de sidste par dage kælket og ellers bare hygget indenfor. Kreative har vi været - vi har syet, bygget biler, tegnet og spillet spil. Støjniveauet har dog været på det højeste (nærmest ulideligt), og mundhuggeri har også fundet sted. Weekenden er derfor tiltrængt. Dog har børnene også været søde, jeg er blevet angrebet med kys og kram af den mindste og den ældste har lært mig at spille en smule klaver. Drengene er helt oppe at køre, da jeg har købt Terraria til min Ipad. Spillet siger mig intet, og jeg kan ærligtalt ikke finde ud af. Bare det jeg prøver, giver mig gode pluspoint. Jeg er i følge dem verdens sejeste au pair - i hvert fald for en stund!
Fitness er det ikke blevet meget til denne uge. Var kun afsted mandag, hvilket ikke er godt nok. Kulden og en omgang forkølelse har bare trukket mig mere i retning af putten under dynen til tv-serien Gossip Girl. Ret sjovt at se, da den foregår i New York/Brooklyn, og jeg derfor kan genkende mange af stederne fra mine storby-besøg. Må lige catche-up på fitness næste uge, med forhåbentlig mere work-out end sludren. Jeg tager nemlig afsted for at få det overstået, og ikke for at snakke. Men ja, det her er jo Amerika, så smalltalke kommer man ikke udenom. Om det så er drengen bag disken ved indgangen eller en ældre herre, som åbenbart er ens nabo - ja så kommer man altså ikke uden om det. Især den ældre herre er lidt for meget. Han synes altid, vi skal snakke, imens jeg rent faktisk løber på løbebånd. Åh gud. Som om formen er til løb og sludren om vind og vejr samtidig. Min er ikke.

Den amerikanske kultur er altså en smule skør, hvilket en ny tysk pige, jeg mødtes med i går, kunne nikke genkende til. Hun var rigtig sød og det var sjovt, at vores opfattelse samt oplevelser af det hele, var så ens. Nu glæder jeg mig bare til at mødes med Denise senere. Vi skal have fundet mig en frisør. Jeg trænger til det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar