onsdag den 1. januar 2014

Happy New Year.

Alle jer derude ønskes et godt nytår herfra det store USA.

Mit 2013 har været rigt på mange punkter. Året har været 6 timer længere end alle mine andre år, hvilket har betydet, at jeg har haft seks timer mere til uforglemmelige oplevelser. I 2013 havde jeg den bedste dag i mit liv so far, da jeg i juni blev student med et tolvtal og fik huen på af min lillebror. Denne dag kom jeg igennem hele følelsesregisteret og var både lettet og stolt af mig selv. Udover det bød året på en skøn ferie med min elskede familie til Mallorca, jeg var i januar iført den smukkeste kjole til galla med de dejligste mennesker, og samtidig blev det året, hvor jeg brød med mine velkendte rammer og flyttede om på den anden side af jorden. Dette har resulteret i tusinde oplevelser i bagagen, nye fantastiske og betydningsfulde bekendtskaber, men også hårde tider, som har gjort, at jeg på mange punkter er vokset. Især har det uvante ændret på selvtillid og selvstændighed, og jeg kan tydeligt se, hvilke personlighedsmæssige fremskidt livet i det amerikanske allerede efter fem måneder har givet mig. Især har mit ophold langt hjemmefra fået mig til at sætte uendeligt meget pris på de mennesker, jeg har i mit liv og ikke mindst det danske. Det hele er lige pludselig kommet mere i perspektiv.
Personligt er jeg mere end klar til 2014, som jeg håber bliver mindst lige så god. Jeg har allerede tusinde ting at se frem til, hvilket fylder mig med glæde og gåpåmod. Ting som fx Miami, Chicago, roadtrip på vestkysten med min skønne mor samt min hjemrejse til savnede Danmark og dejlige venner og familie. Ud over dette skal jeg i 2014 flytte permanent og starte på studie. Jeg glæder mig til at starte et liv op i en ny by, flytte sammen med en af mine mest betydningsfulde veninder samt alle de ukendte oplevelser, der ellers venter mig.

Slutningen af 2013 og starten af 2014 var for mit vedkommende stille og rolig. Det var i går min hostpiges fødselsdag, så dagen stod på pakker, kage og sang. Jeg bagte dansk lagkage, skypede med min familie og deltog i stor family-dinner. Nytårsaften tilbragte jeg med otte andre au pairs. Den blev fejret yderst utraditionelt - i nattøj. Aftenen stod på hygge, god aftensmad, chokolade fondue, champagne, 90-års fødselsdag (som de også ser i Tyskland), klip fra dronningens nytårstale, diverse spil/lege, nedtælling til midnat, "the ball drop" på TV samt den danske tradition at springe ind i det nye år. Ja, på mange punkter et meget atypisk nytår for mit vedkommende. Ingen fyrværkeri herfra, da det er forbudt i Maryland. Ser frem til krudt, fest og farver næste år. Højdepunkterne min nytårsaften var søde snapchats fra dejlige venner og veninder, samt et telefonopkald fra Martin og Kenneth. Savner dem alle ubeskriveligt meget.

Vi gik til køjs omkring fem, sov til middag og ellers hyggede en smule inden afsked. Da jeg kom hjem, hyggede jeg en smule med min hostfamilie, så dokumentar om Katy Perry med min hostpige og ellers skypede endnu en gang med dem derhjemme. Vi har lige fået aftensmad, og jeg er nu gået op til mig selv for fred og ro. Er en smule træt, men glad. Det er nemlig skoledag i morgen for mine hostbørn.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar