søndag den 26. januar 2014

Finally 21

Når man forventer det mindste, sker for det meste det bedste. Det har helt klart været gældende i dag. Jeg er glad og træt. Smiler stort, fordi jeg har haft en fantastisk fødselsdag. Forventningerne var små, fordi snakken har gået om, at ens fødselsdag ikke er noget at råbe hurra for her, når man er au pair. En generalisering ja, men nok til, at jeg ikke ville sætte forhåbningerne for højt.
Det hele startede i går aftes, hvor jeg tog om til Anna for hygge omkring ti. Vi snakkede bare og fejrede mig en smule da klokken slog tolv. Ikke fest og farver, men hyggeligt - ligesom jeg ville have det. Jeg tog hjem omkring klokken to, hoppede på hovedet i seng for at få et par timer på øjet. Jeg stod tidligt op for at skype med min dejlige og savnede familie derhjemme. Fødselsdagsgaverne er forsinket, og jeg har måtte drille mor en smule med, at de sikkert er gået tabt i posten. Mon ikke de dukker op snart. Dejligt var det også med fødselsdagspost fra søde veninder hjemmefra. Brev og pakke fra Emina og Malene - det varmede!
Omkring elleve mødtes jeg med ni piger (Vanessa, Julia, Anna, Svenja, Stephanie, Janne, Alina, Denise og Veronika) til brunch på Cafe Deluxe. Vanessa mødte mig med fødselsdagssang, og jeg fik skønne gaver af dem alle. Alt lige fra gavekort og smykker til souvenirs og rejsebøger. Især Vanessas gave var super sød. Til at starte med fik hun en af tjenerne til at tage et fællesbillede af os alle, hvorefter hun smuttede grundet et "telefonopkald". Jeg fangede den ikke, men efter noget tid kom hun tilbage med billedet i en fin ramme og festligt gavebånd omkring. Hun ville give mig en speciel og personlig gave - jeg var rørt. Vi spiste alle god brunch. Jeg nød "blueberry pancakes with scrambled eggs, bacon and fresh berries" dertilhørende varm kakao. Til slut serverede tjeneren mig chokoladekage med is og lys på toppen. Alle pigerne sang fødselsdagssang for mig, imens de resterende gæster klappede. Var tom for ord. Det var sådan en dejlig formiddag.
Da jeg kom hjem, var huset tomt, da mine hostbørn har aktiviteter hver søndag. Dog var der pyntet op med danske flag og fødselsdagspynt med teksterne: "party time", "happy 21st birthday Louise" og "you are the best". Da de kom hjem, blev jeg mødt af søde børn og fødselsdagsknus. Jeg fik gaver af dem - en adidas sportstaske, gavekort på $200, en halskæde og et hjemmelavet armbånd. Til gaverne var der et kort, hvor de havde skrevet: "We love you Louise! And this birthday card is not just an expression of sincere wishes for a happy birthday, but also a celebration of the wonderful person you are." Virkelig en skøn hostfamilie, jeg har mig! Efterfølgende tog de mig ud for dinner. Denne gang på en ny restaurant, da det var en særlig anledning. Det var et yderst fint sted med rigtig god mad. Efter vi fik udleveret dessert-menukortet, gik der ikke længe før, jeg uden at bestille fik serveret en dessert med lys på toppen. Endnu en fødselsdagssang blev sunget, og endnu et lys blev pustet ud.
Selvom amerikansk fødselsdag aldrig vil kunne måle sig med en dansk, har min dag i dag været helt fantastisk. Jeg har haft en rigtig dejlig dag med skønne mennesker omkring mig, og jeg har fået så mange dejlige lykønskninger fra savnede venner og familiemedlemmer. Jeg føler mig så heldig!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar