fredag den 25. juli 2014

Glædelig genforening!

Onsdag var en lang dag med alt for meget ventetid. Timerne gik bare generelt langsommere, men sådan er det jo, når gode ting venter forude. Mor ankom med flyet omkring halv fire og satte sine ben i Bethesda omkring fem - kvart over fem. Hun blev bragt frem i flot sort bil med chauffør i jakkesæt - ja, hun indtog Amerika med stil. Jeg spottede hende ud af vinduet komme gående op på verandaen, jeg smed alle mine uno-kort, forlod glædeligt mine hostbørn midt i verdens mest langtrukne kortspil og ikke bare løb, men spurtede ud af hoveddøren. Tusinde kram blev givet (dog ingen tåre), og jeg var ubeskriveligt glad for at se hende igen. Sikke en genforening. Min hostfamilie tog rigtig godt imod hende, og hun blev også mødt med knus fra mine hostbørn. Især den mindste havde hele dagen ventet i spænding og tusinde gange spurgt mig ind til hendes ankomst. Da hun så endelig var her, færdes de omkring hende, som om de havde kendt hende i årevis - hvor er de skønne. Hun fik en rundvising af vores enorme hus og blev indkvarteret i gæsteværelset på min etage. Vi have familiedinner, og efter jeg var færdig med arbejde, tilbragte vi bare aftenen på snak på mors værelse. Vi havde en masse, der skulle indhentes. Hun holdte helt til halv elleve, hvilket var ret så imponerende - halv fem dansk tid - inden vi sagde godnat og gik hver til sit.
Torsdag da jeg havde fri fra arbejde i løbet af dagen, viste jeg hende skønne Bethesda, så jeg kunne vise hende, hvor jeg har tilbragt det meste af min tid det sidste år. Det er så uvirkeligt og sjovt at have hende her! Jeg viste hende alt fra børnenes skole og camp til downtown, det lokale supermarked og metro. Hvor var det dejligt at dele og bare fortælle om alle mine oplevelser og livet her i det amerikanske. Dog kan jeg mærke at mit danske er blevet en smule rusten, og det at skulle snakke så meget dansk, er lidt en udfordring for mig. Der er flere gange, hvor jeg må stoppe midt i en sætning, fordi jeg glemmer, hvordan det formuleres på dansk, der er flere ord, jeg glemmer, og jeg laver de mærkeligste oversættelser. Fx når mor spørger mig, om jeg mangler noget,  har jeg taget mig selv mange gange i at svare: "Nej, jeg er god" (fordi man her svarer: "No I'm good"), hvilket man aldrig vil sige på dansk jo. Efter rundtvisningen gik vi på Starbucks for kaffe.
Da jeg igen skulle arbejde, fulgte hun bare min dag med børnene og deltog også, hvilket bare var rigtig skønt. Børnene elsker at have hende omkring til sjov og leg, og den ældste kom til mig og sagde: "Your mom is awesome!". I løbet af dagen lavede vi giga sæbebobler, baseball, painting, kortspil og meget andet. Fredag aften skulle jeg arbejde, da mine hostforældre havde planer. Der havde vi bare filmaften alle samme, hvilket var rigtig hyggeligt. At have mor her, bekræfter bare endnu mere, at jeg tog den rigtige beslutning med hensyn til kun at tage et år her. Jeg glæder mig så meget til at komme hjem til Danmark og min egen familie!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar