torsdag den 5. juni 2014

Travl men god uge med solskin og pool

Så blev det fredag, og en travl men god uge kan nu krydses af kalenderen. Min hostdad har denne uge atter været på foretningsrejse til Abu Dhabi, og jeg har derfor været alene med min hostmom og børnene. Denne uge har stået på lidt af hvert. Tirsdag tog jeg med min hostmom hen på børnenes skole, da den mindste havde "Blooming Author's Celebration in class". Han var rigtig overrasket og glad for at se mig, og det var hyggeligt at deltage i dette arrangement, og se hvad de får tiden til at gå med i skolen. Vi skulle som besøgende gå rundt til de forskellige børn, hvor de så læste selvskrevne digte op for os. Til slut havde de også en fremvisning med nogle rim.
Om aftenen tog vi alle sammen til den ældstes boy scout meeting, som denne gang var en familie picnic, da det var årets sidste pack meeting. Normalt er det min hostdad, der tager med til disse arrangementer, men da han var udenlands, deltog han selvfølgelig ikke. For nærmere forklarelse af boy scout, minder det en smule om spejder derhjemme. Man laver dog forskellige aktiviter, som ikke nødvendigvis er spejderrelaterede. Man gør sig fortjent til forskellige mærker til at putte på sin uniform, og man kan opnå forskellige ting. Den aften var der fx en der modtog lysets pil. Det var sjovt at deltage - sådan rigtig amerikansk! Folk i uniformer (men også i normalt tøj grundet familiearrangementet) og stor picnic med rigtig amerikanerburgere og andet snask.
Onsdag mødtes jeg med Anna, hvor vi tog hen i klubben for at spille tennis. Efterfølgende tjekkede vi op på swimmingpoolens åbningstider og fandt ud af, at den åbner hver dag omkring 12. Derfor har vi brugt meget tid der i løbet af ugen. Dog ikke kun i fritiden, men også i arbejdstiden, da børnene har Swim Team  fire ud af fem dage. Torsdag fx brugte vi hele eftermiddagen med børnene der, da vi blev efter træning og spiste aftensmad ved poolen.
Ellers har ugen stået på en finger, der er ved at falde af. Jeg skar mig selv rimelig slemt, men har bare pakket den ind i en masse plaster og håber det heler selv. Det er sørgeligt, når ens første tanke er: "fuck, det sker bare ikke det her! Har ikke råd til læge!" Eller har forsikring, men man skal lægge pengene ud i første omgang, og det ligger altså ikke i den helt billige ende her. 
Nu står den på poolen med Anna igen. Tog fra morgenen af ud på et mix af løbetur/gåtur (løbe ud, gå hjem), så nu er jeg klar til at dase den resten af dagen indtil arbejde. Der står den sikkert også på pooltid. 


1 kommentar:

  1. Ach Louise, I see the bridge, the tunnel and you! Would love to walk there with you again :-)

    SvarSlet